Semintele de chia

Semintele de chia

Semintele de chia sunt in top 5 superalimente care nu ar trebui sa lipseasca din dieta dumneavoastra. Sunt pline de minerale, fibre,antioxidanti, vitamine si controleaza pofta de dulce. Astea sunt doar cateva dintre nenumaratele proprietati ale acestora.

Chia este un cuvant mayas pentru putere. Face parte din familia mentei. Semintele de chia sunt originare din Bolivia si Sudul Mexicului. Sunt mici , pot fi bej maro si negru. Au un usor gust de nuca, sunt usor de mancat si de digerat.

Semintele de chia pot fi consumate ca atare sau in combinatie cu diferite alimente. Mai pot fi consumate in suc de fructe sau ca fresh de chia. Ajuta la dezvoltarea tesuturilor si a muchilor, la absorbtia de calciu,incetineste transformarea carbohidratilor in zahar.

Cum sa le introduci in alimentatia ta zilnica:

  • Smoothie-uri alaturi de alte fructe.
  • In cerealele de dimineata
  • In copturi: paine, briose, chec, budinca…
  • Fa un gem proaspat din 1-2 lg de chia, putina miere de albine si fructul preferat. Baga-le in robotul de bucatarie si-o sa observi ca vei obtine un delicious gem odata ce semintele absorb sucul din fructe.
  • In iaurturi ca si gustare intre mese.

7 beneficii asupra organismului

1: Reduc pofta de mancare si accelereaza procesul de slabire.

Acesta este unul dintre motivele pentru care a devenit atat de popular. In contact cu lichidele acestea isi maresc dimensiunea si devin un fel de gel fara calorii care hraneste organismal si diminueaza senzatia de foame.

2: Prepari alimente fara grasimi.

Adauga seminte de chia in alimente la cuptor si gelul acestora vor inlocui cu succes margarina, untul si uleiul dar nu va afecta in nici un fel rezultatul final. Rezultatul: o mancare delicious cu un continut redus de grasimi.

3: Contin foarte multi antioxidanti

Acestia lupta impotriva radicalilor liberi care pot deteriora moleculele din celule. Impiedica imbatranirea si aparitia unor boli precum cancerul.

4: Au contin ridicat de proteine

Contin cam 14% proteine asta raportat la greutatea lor. Un aport mare de proteine scade pofta de mancare ca si gustarile in miez de noapte :).

5: Sunt bogate in Omega 3 si Omega 9

La fel ca si semintele de in , semintele de chia sunt foarte bogate in omega 3 si 9. Ca si termen de comparatie, cele de chia contin mai mult omega 3 si 9 ca somonul.

6: Echilibreaza cantitatea de zahar in sange

Se stie ca o cantitate de zahar redusa iti da energia de care ai nevoie pentru a trece inca o zi istovitoare la munca. Forma gelatinoasa a semintelor de chia ca si fibrele solubile si insolubile ale acestora au rolul de a intarzia procesarea zaharului din organism.

7: Au un efect detoxifiant asupra organismului

Datorita proprietatilor detoxifiante ale semintelor, acestea actioneaza ca un burete “stergand si absorband” toate substantele nocive din organism. Ajuta astfel la curatarea sistemului digestiv prin eliminarea resturilor din intestine.

Sper ca te-am convins de beneficiile semintelor de chia asupra organismului si de importanta introducerii acestora in alimentatia zilnica!

 

Fa o programare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *