Lactatele, nelipsite in alimentatia copilului

Lactatele, nelipsite in alimentatia copilului

Lactatele, nelipsite in alimentatia copilului

Lactatele, sursa naturala de calciu, reprezinta o componenta esentiala a alimentatiei copilului. Un pahar de lapte in fiecare dimineata este efectiv o portie de sanatate. Daca micutul se va obisnui sa-si inceapa astfel ziua, pana la masa de pranz va fi asigurat cu cel mai bun „combustibil“ pentru organism si cel mai bun aliat pentru oase si dinti puternici.

Mai mult

Diversificarea bebelusului, o abordare… mai altfel

Diversificarea bebelusului, o abordare… mai altfel

Diversificarea bebelusului, o abordare… mai altfel

Dupa implinirea varstei de 6 luni, bebelusul incepe sa primeasca si alte alimente decat laptele matern sau formula. Desigur, pe rand, cu respectarea regulii celor trei zile, rastimp in care sa se poata observa daca micutul manifesta alergie la vreunul dintre acestea. In ”meniul” de azi iti prezentam sase alimente gustoase si prietenoase cu diversificarea. La care poate nu te-ai fi gandit atat de curand sa le introduci in diversificarea bebelusului tau.

Cartoful dulce
Cu un continut mai mare de zaharuri, calciu, fibre, vitamina A si cu o valoare calorica mai mare decat a cartofilor nostri, exoticul cartof dulce are sanse mult mai mari sa cucereasca papilele gustative ale bebelusului. Sub forma de piure, simplu sau combinat cu morcov, dovlecel, radacina de patrunjel sau pastarnac, cu sau fara carnita, cartoful dulce este un ingredient sanatos si gustos. Copt, pasat si amestecat cu putin lapte sau un strop de unt, este greu de crezut ca va fi refuzat de micul mancacios.

Avocado
Chiar daca nu este tocmai cel mai ieftin fruct (da, avocado este un fruct!), merita toti banii. Si asta pentru ca are un continut generos de grasimi monosaturate (bune!), destul de mult potasiu – chiar mai mult decat banana -, fibre si vitamine A si E. Iar copilul merita tot ce este mai bun, nu-i asa? Important este sa stii sa alegi un fruct bine copt. Iar un fruct bine copt este cel care are coaja inchisa la culoare, mov inchis – maro (cel verde este necopt) si pe care il simti moale atunci cand il strangi in mana. Atentie! Daca este prea moale inseamna ca este chiar prea copt.
Daca i-l servesti micutului simplu, nu prea ai sanse sa-l impresionezi. Insa amestecat cu mar ras sau para e foarte posibil sa-l cuceresti facand, in acest fel, diversificarea mai usoara.

Dovlecelul
Usor de acceptat pentru ca nu are un gust anume, fara cine stie ce potential alergen dar avand vitamine care ii sunt folositoare bebelusului, dovlecelul poate intra ”in scena” fie ca ingredient in ciorbite, fie in piureuri. Sub forma de piure, alaturi de morcov si cartof fiert, subtiat cu putin lapte, este de-a dreptul delicios!

Carnea de vita
Cu mai mult fier si vitamina D decat carnea de pui, cea de vita are si avantajul de a preveni anemia si problemele sistemului osos. Cu un amendament: sa fie carne slaba. Fierbe o bucatica de carne, iar separat fierbe legume (cartof, morcov, ceaoa si radacina de patrunjel). Arunca ceapa fiarta, iar celelalte legume si carnea fiarta bine da-le prin blender. Subtiaza piureul cu apa in care au fiert legumele si obtii o supa-crema de mai mare frumusetea. Pardon: gustul!

Banana
Are statut privilegiat, de prim fruct care ”leaga” si dau consistenta preparatelor din perioada diversificarii. Unde mai pui ca bebelusii o adora. Pasata si adaugata sucului de mere, banana este o prietena de nadejde. Si alaturi de para face ”casa buna”, atunci cand acesteia ii vine vremea sa fie introdusa in meniu.Nu trebuie sa te bucuri la bananele innegrite, care sunt mai ieftine si – zice-se – mai bune. Sunt prea bogate in zaharuri. Alege banane coapte, dar nu cu pete de culoare inchisa pe ele. Si nu cumpara multe odata, pentru ca bananele se coc foarte repede.

Cerealele de ovaz
Satioase si sanatoase, cerealele au sustinatori si in randul pediatrilor, si al mamicilor. Fierbe 20 g de fulgi de ovaz macinati cu 250 ml de apa, apoi adauga 60 ml de lapte (matern sau formula) si lasa la racit. Separat coace un mar, paseaza-l bine de tot si amesteca o lingura de piure de mar cu una de terci de cereale. Asta-i portia piciului. Ce ramane e al tau. Sigur ai poftit si tu…

Cum te poate ajuta un medic nutritionist?

Cum te poate ajuta un medic nutritionist?

Cum te poate ajuta un medic nutritionist?

Cand vorbim despre nutritie si nutritionisti primul gand care ne vine este cel legat de eforturile de a slabi, stiut fiind ca rata obezitatii este in crestere si in tara noastra, atat la adulti cat si la copii. In realitate, nutritionistii se ocupa de mult mai multe lucruri decat de scaderea ponderala a pacientilor lor. Patologia pe care acestia o gestioneaza cu instrumente specifice include o gama larga de tulburari de alimentatie, din care fac parte bulimia si anorexia nervoasa sau hiperfagia. Unii vrem sa slabim, altii sa ne ingrasam, unii suferim de afectiuni care impun un regim strict, iar altii vrem, pur si simplu, sa mancam sanatos, in acord cu nevoile organismului si consumul energetic. Mai mult

Supa de ceapa, o binefacere pentru rinichi

Supa de ceapa, o binefacere pentru rinichi

Supa de ceapa, o binefacere pentru rinichi

O iubim ca ingredient in mancaruri, ne face sa strambam din nas in stare cruda si sa plangem cand o curatam sau tocam. Da, despre ceapa este vorba. Cu toate acestea, ceea ce nu se prea stie despre ea este faptul ca poate fi si un redutabil medicament.
Bogata in vitamine (A, B, C si E) si minerale (calciu, magneziu, fier, cupru, fosfor, iod, siliciu si sulf), ceapa are nebanuite virtuti. Inainte de orice are efecte incontestabile in eliminarea retentiei de apa din organism, ceea ce ar trebui sa o ”imprieteneasca” foarte strans cu acele persoane care se confrunta cu edeme la nivelul membrelor inferioare si superioare sau a pleoapelor. Mai mult

Carob versus cacao

Carob versus cacao

Carob versus cacao

Cel mai probabil ca unii dintre noi abia acum auzim, pentru prima data, de carob. Si habar nu avem ce este. Dar daca le intrebam pe bunicile noastre vom afla ca nu le lipsea din bucatarie. Si totusi, ce este carobul ? Este pudra de roscove, care poate inlocui cu succes pudra de cacao. Chiar cu foarte mare succes, pentru ca este mai gustoasa si mai aromata. Ca o cacao de foarte buna calitate, atinsa magic de un praf de scortisoara. Hmmm, suna bine, nu-i asa?! Absolut delicioasa!

Mai mult

Lobby pentru broccoli

Lobby pentru broccoli

Lobby pentru broccoli

Ruda apropiata a verzei si conopidei, broccoli nu se prea bucura nici de popularitatea si nici de simpatia acestora. Sinceri sa fim, aceasta crucifera nu este pe gustul multor persoane. Cu broccoli este asa: ori il iubesti, ori il urasti. Ca este una dintre cele mai sanatoase legume, asta trebuie insa sa recunoastem. Si sa apreciem faptul ca multe mamici il introduc in alimentatia copilului exact in perioada in care se formeaza gusturile, asa incat intre cei doi sa se lege un soi de amicitie care sa se pastreze in timp. Cat mai indelungat, daca nu cumva chiar definitiv.

Mai mult

Macesele

Macesele

Macesele

Macesele sunt in principal cunoscute pentru continutul mare de vitamina C. In vechime erau cunoscute ca si tratament pentru muscaturile de caine turbat. Fructele macesului sunt culese din iunie pana in septembrie, se usuca si dupa se macina pulbere sau se zdrobesc.

Macesele sunt folosite la prepararea infuziilor, decocturilor, tincturilor sau a extraselor uscate. Au efect cicatrizant, antidiabetic, cresc pofta de mancare, revitalizeaza, stimuleaza imunitatea, ajuta la dezvoltarea normala a sistemului nervos, trateaza si previn o multitudine de afectiuni. Mai mult

Afinele de padure | masaj24.ro

Afinele de padure | masaj24.ro

Afinele de padure

Afinele de padure sunt supranumite insulina verde. Sunt folosite in tratamentul naturist impotriva diabetului.

Afinul de padure este un arbust foarte ramificat cu o inaltime de 20 – 50 cm. Rasare din seminte sau prin butasirea ramurilor timpurii ce se intind pe sol, prind radacina si dau noi lastari. Timpul de inflorire a afinului este din mai pana in iunie. Mai mult

Lamaia, unul dintre cele mai folosite super alimente in sezonul rece

Lamaia, unul dintre cele mai folosite super alimente in sezonul rece

Lamaia, unul dintre cele mai folosite super alimente in sezonul rece

 

Lamaia este super alimentul cel mai folosit in sezonul rece impotriva racelilor si a virozelor.  Vitamina C din lamaie este un puternic antioxidant. De asemenea, lamaia contine acid citric, magneziu, calciu, pectine, toate acestea intaresc imunitatea si lupta impotriva infectiilor.

Lamaia nu este folosita doar in ceaiuri contra racelii sau gripei, ea mai poate fi folosita ca dressing pentru salate, atunci cand faci baie sau sub forma de cataplasme pe zonele afectate. Ajuta in lupta contra unor afectiuni ca cele renale, cardiace, hepatice, circulatorii, guta, reumatism chiar si tuberculoza. Mai mult

Tarata de grau

Tarata de grau

Tarata  de grau, un aliment ieftin si la indemana oricui, este de fapt coaja exterioara a bobului de grau care se elimina, prin cernere, in procesul  obtinerii fainii. Proaspata, aceasta este o sursa de vitamine, nutrienti, minerale, celuloza, aminoacizi esentiali si carbohidrati. Datorita bogatiei in substante active, tarata de grau are toate calitatile unui medicament natural.

Tarata are aproape tot complexul de vitamina B ( exceptie face B12), sodiu, potasiu, calciu, magneziu si aminoacizi.

Aceasta are numeroase proprietati medicinale. Dintre acestea amintim:

  • Au efect detoxifiant si laxativ : impotriva constipatiei se face o cura de 2-3 luni. Prin detoxifiere se elimina stagnarea rezidurilor in intestinul gros, de asemenea curata colonul. De asemenea, ajuta si la digestie.
  • Apa de tarata vindeca diareea. Pentru a prepara apa de tarata pune intr-un litru de apa 4-5 linguri de tarata de grau, se amesteca bine si se lasa peste noapte la macerat. Dimineata se strecoara si se bea, cu inghitituri mici, pe parcursul zilei.
  • Furunculele si cosurile se vindeca daca se aplica peste acestea comprese cu tarata calda stropite cu otet de mere.
  • Apa de tarata catifeleaza pielea, o curata in profunzime si ii reda stralucirea.
  • Durerile reumatice, abdominale si sciatice: pune tarata de grau intr-un saculet de panza se incalzeste si se aplica pe zona dureroasa. Le poti incalzi cu ceai cald sau apa calda. Se tine cat timp e cald.
  • Ajuta in curele de slabire deoarece au o cantitate mare de proteine, fibre si un indice glicemic foarte mic. Tarata de grau, consumata inainte de masa, scade pofta de mancare.
  • Lupta impotriva prostatei. Se combina apa de tarata cu ceai din seminte de bostan si se consuma dimineata inainte de masa.

Retine!

Inainte de a fi consumate, marunteste-le cat mai mult! In acest fel sunt asimilate mai usor de catre organism. Poti folosi, cu succes, o rasnita de cafea.

Nu consuma mai mult de 30gr / zi ( aprox.2-3 linguri mari). Te poti balona sau poti accentua gastrita si colita.

 

Fa o programare

Legumele gatite la aburi

Legumele gatite la aburi

Legumele gatite la aburi, dupa cum bine stiti, isi pastreaza valorile nutritive, culoarea, gustul, vitaminele si mineralele.  Aceasta metoda de gatire este folosita de asiatici, in bucatariile lor, de sute de ani tocmai datorita faptului ca mancarea este mai sanatoasa dar si mai gustoasa.

Gatitul la aburi reprezinta una dintre cele mai usoare metode de a prepara mancarea. Spre deosebire de fierbere sau prajire, legumele gatite la aburi isi pastreaza intacte aromele iar caloriile carnurilor astefel gatite scad foarte mult.

Acum gasiti pe piata o multitudine de aparate care prepara/gatesc la aburi. Daca insa, nu va permiteti unul puteti improviza un “steamer” cu o oala mare, o sita si un capac. Ideea e ca legumele sau carnurile ce urmeaza sa fie pregatite la aburi sa nu atinga apa clocotita din oala. Puteti gati astfel si pe aragaz dar si la cuptor. Mai mult

Cafeaua si cele 7 beneficii ale acesteia asupra organismului

Cafeaua si cele 7 beneficii ale acesteia asupra organismului

Cafeaua consumata moderat, datorita cofeinei din compozitia acesteia, reduce oboseala fizica, creste puterea de concentrare, energizeaza si stimuleaza metabolismul.

De cate ori zici cafea gandul te duce la cana aburinda cu licoarea puternic aromata ce iti asigura un start al zilei plin de de energie. In ceea ce priveste consumul de cafea parerile sunt inca impartite: unii cercetatori evidentiaza beneficiile acesteia in timp ce altii subliniaza efectele nocive.

Cercetatorii si medicii recomanda sa nu se depaseasca 2-3 cesti de cafea pe zi iar ultima nu fie bauta mai tarziu de ora 4 dupa amiaza. Persoanele care o consuma in exces tind sa devina irascibili fara motiv, sa aiba pulsul accelerat, sa le tremure mainile si sa transpire abundent.

Mai mult

Socul si socata | Beneficiile socatei asupra organismului

Socul si socata | Beneficiile socatei asupra organismului

Socul si socata | Beneficiile socatei asupra organismului

Socul este una dintre putine plante de la care putem folosi aproape toate partile pentru prevenirea si tratarea unui larg arsenal de afectiuni.  Florile de soc se culeg in lunile mai-iunie. Se taie inflorescenta chiar inainte de a se deschide toate florile neaparat pe timp frumos si uscat.

Socul este folosit atat la planta ornamentala cat si ca materie prima in industrial alimentara si farmaceutica.

Din florile proaspete de soc se obtine socata; o bautura naturala acidulata si racoritoare. Aceasta este una dintre cele mai eficiente bauturi face ajuta la eliminarea toxinelor din tesuturi si revigoreaza  intregul organism. Mai mult

Semintele de in

Semintele de in

Semintele de in

Semintele de in au proprietati benefice pentru mentinerea sanatatii. Sunt unele din cele mai bogate plante in substante nutritive. Semintele de in sunt cea mai bogata sursa vegetala de Omega 3 un antioxidant foarte cunoscut pentru efectele benefice asupra inimii, sistemului osos si sistemului digestiv.

Semintele de in sunt bogate in vitamine si minerale, magneziu, calciu, fier,potasiu, zinc, mangan. Fibrele din semintele de in se gasesc cu preponderenta la nivelul invelisului /coajei acestora. Daca sunt consumate inainte de masa, acestea ajuta la diminuarea senzatiei de foame implicit la senzatiei de foame. Mai mult

Semintele de chia

Semintele de chia

Semintele de chia

Semintele de chia sunt in top 5 superalimente care nu ar trebui sa lipseasca din dieta dumneavoastra. Sunt pline de minerale, fibre,antioxidanti, vitamine si controleaza pofta de dulce. Astea sunt doar cateva dintre nenumaratele proprietati ale acestora.

Chia este un cuvant mayas pentru putere. Face parte din familia mentei. Semintele de chia sunt originare din Bolivia si Sudul Mexicului. Sunt mici , pot fi bej maro si negru. Au un usor gust de nuca, sunt usor de mancat si de digerat.

Semintele de chia pot fi consumate ca atare sau in combinatie cu diferite alimente. Mai pot fi consumate in suc de fructe sau ca fresh de chia. Ajuta la dezvoltarea tesuturilor si a muchilor, la absorbtia de calciu,incetineste transformarea carbohidratilor in zahar. Mai mult

Semintele de canepa si canepa

Semintele de canepa si canepa

Semintele de canepa reprezinta o sursa completa de proteine. Uleiul extras din ele are cea mai inalta concentratie de acizi grasi esentiali dintre toate semintele de pe pamant. Continutul in acizi grasi esentiali si in proteine al semintelor de canepa reprezinta o alternativa sanatoasa la peste.

Canepa este o planta rezistenta, originara din centrul Asiei, ce poate fi crescuta in orice orice ecosistem de pe glob. Canepa a jucat intotdeauna un rol vital in agricultura deoarece scapa singura de buruieni. Aceasta creste foarte rapid si formeaza un fel de umbrar. Toate partile canepii sunt utile. Din aceasta planta se confectioneaza toate produsele comerciale de baza. Canepa contine cele mai rezistente fibre naturale dintre toate plantele de pe pamant. Mai mult

Beneficiile usturoiului

Beneficiile usturoiului

Beneficiile usturoiului pentru sanatate

Beneficiile usturoiului : Usturoiul este o planta medicinala, alimentara dar si condiment.
Usturoiul este o planta cu un gust picant si o aroma inconfundabila.
In scopuri medicinale, atat bulbul cat si frunzele se consuma in stare cruda.
Usturoiul poate ajuta la echilibrarea hipertensiunii arteriale.
Ucide viermii intestinali si parazitii.
Este de mare ajutor in vindecarea afectiunilor sistemului respirator.
Elimina toxinele din organism.
Incetineste procesul de imbatranire.
Stimuleaza cresterea nivelului de antioxidanti din organism.
Imbunatateste circulatia sanguina si absorbtia de fier. Mai mult

Cacao – Ciocolata in stare pura

Cacao – Ciocolata in stare pura

Cacaoa este samanta unui fruct al unui arbore indigen in jungla americana. Arborii de cacao infloresc si dau rod tot timpul anului. Florile lor au cinci petale dechise la culoare, aceste flori sunt rareori vizitate de albine fiind polenizate de niste musculite. Exista cel putin 6 specii de musculite care realizeaza procesul de polenizare a florilor arborilor de cacao. Pastaile de cacao au nevoie de 5 sau 6 luni pentru a se coace complet, lungimea lor fiind intre 18-20 de cm. Fiecare pastaie contine intre 20-50 de seminte. Aceste seminte sunt ceea ce noi numim boabe de cacao sau ciocolata in stare pura. Odata polenizate, florile se trasforma in fructe de tip pastaie. Fiecare pastaie contine intre 20-50 de seminte.

Boabele de cacao au reprezentat dintotdeauna si vor ramane de-a pururi cel mai important produs natural care conduce la pierderea in greutate si la energizare. Mai presus de orice, cacaoa sustine inima deopotriva la nivel fizic, metafizic si spiritual. Nu intamplator aztecii o numeau yollotl eztli care inseamna sangele inimii.

Mai mult

Aloe Vera

Aloe Vera

Aloe vera

Aloe vera este un dar al egiptenilor din antichitate ei fiind primii care au descoperit magia acestei plante. Se spune ca marele secret al frumusetii Cleopatrei era aplicarea sucului de aloe pe piele.

Gelul crud de aloe vera contine vitaminele A, C si E, mineralele: sulf, calciu, magneziu, zinc, seleniu sic rom precum si diferiti antioxidanti, fibre, aminoacizi, dar mai ales polizaharide. Acestea din urma au un efect de imuno-modulare ajutand sistemul imunitar sa lupte impotriva infectiilor cronice cu virusi, bacterii si fungi.

Aloe vera este folosita frecvent in majoritatea curelor de slabire si a programelor de fitness caci are capacitatea de a reduce grasimile in conditile in care sporeste masa musculara.

Mai mult

Fructele Goji

Fructele Goji

Fructele goji

Cresc pe arbusti care se raspandesc la fel ca vita de vie atunci cand este tinuta la umbra. Cresc la fel de bine in conditiile desertice dificile ca si in conditiile luxureante de la tropice. Fructele goji tolereaza usor iernile geroase rezistand foarte bine si la variatii mari de teperatura. Au culori de la galben deschis la portocaliu inchis si chiar rosu. Denumiri comune: Goji, Berry, Spinul desertului, Lycium chinensis, Struguri matrimoniali, Lucium andersonii, Boxthorn.

Dintre beneficiile fructelor goji asupra corpului uman amintim: ofera mai multa energie vitala si sexuala, revigoreaza si intareste organismul,stimuleaza glandele suprarenale, imbunatateste vederea si calitatea sangelui. Fructele goji stimuleaza functia imuna, amplifica alcalinitatea si vitalitatea corpului, asigura protectia ficatului. Fructele goji sunt recomandate indeosebi pentru regenerarea si hranirea corpului astfel incat acesta sa se poata vindeca singur.

Mai mult

Mierea de albine

Mierea de albine

Mierea de albine

Cresterea alarmanta, din ultimii ani, a consumului de zahar a declansat o adevarata alerta in randul medicilor deoarece zaharul ajunge foarte repede in sange provocand o stare de hiperglicemie. Dintre principalele turburari amintim: diabetul, bolile cardiace, cariile dentare, obezitatea si celulita.

Ca alternativa a zaharului, medicii recomanda inlocuirea acestuia cu mierea de albine, cel mai vechi indulcitor din gospodaria omului. Mierea este un aliment natural, de origine atat animala cat si vegetala, fiind principalul produs al stupului. Mierea de albine contine insa mai multe calorii decat zaharul.

Mai mult