Masajul spatelui

Masajul Spatelui

Spatele este structura de rezistenta a intregului corp, fiind deasemenea o zona de forta si mobilitate. Masajul spatelui ajuta la reducerea tensiunii musculare. Dintre tehnicile masajului enumeram : miscarea de netezire, pe intreaga musculatura a spatelui, dupa care se executa si frictiunile in functie de tonusul persoanei masate.

Primul punct de presiune este regasit in partea de sus a spatelui, la jonctiunea unde coloana vertebrala intalneste gatul din partea ambilor umeri. Este partea de mijloc dintre gat si umeri. Amplaseaza-ti mainile in acel punct de presiune si inainteaza cu degetele.

Al doilea punct de presiune poate fi regasit intre omoplati si ambele parti ale coloanei vertebrale.

Presiunea trebuie aplicata in ambele puncte in mod simultan. Asigura-te ca nu vei aplica direct presiune pe coloana vertebrala in acelasi timp. Pe musculatura spatelui se executa frictiunile care se fac fie cu podul palmei, fie cu partea cubitala sau radacina palmelor.

Framantatul favorizeaza circulatia profunda, stimuleaza nutritia si dezvolta elasticitatea tesuturilor, stimuleaza proprietatile fiziologice ale muschilor, activeaza circulatia si troficitatea in regiunea masata. Aceasta manevra are efecte foarte bune ajutand la detensionarea muschilor obositi si refacerea acestora dupa efort.

Masajul spatelui este indicat pentru tratamentul starilor de atonie, atrofie si insuficienta musculara. La sportivi este folosit ca procedeu de stimulare si refacere a functiei motorii.

La masaj spatelui e foarte important tapotamentul care este cel mai excitant procedeu de masaj pentru muschii spatelui. Consta in aplicarea unor lovituri ritmice si usoare, executate cu diverse parti ale mainii. Tehnica trebuie efectuata timp de 40 de secunde sau chiar mai mult pentru a fi eficienta. Manevrele de tapotament vor fi intercalate obligatoriu cu manevre de netezire. Intensitatea depinde de greutatea mainilor si inaltimea de la care cad. Tapotamentul poate fi folosit si pentru stimularea nervilor.

Exista cateva reguli pe care trebuie sa le urmezi atunci cand efectuezi tapotamentul: De evitat zona rinichilor se incepe de la zona toracala in sus. Nu incorda mainile in timpul miscarilor.

Masajul spatelui se incheie cu doua trei manevre auxiliare pentru relaxare.

Nu uitati ca statul la birou exercita cu 40% mai multa presiune asupra coloanei vertebrale decat statul in picioare! Incercati, pe cat posibil, ca la 1 h sa faceti macar 10-15 min de miscare.

 

Fa o programare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *