Lobby pentru broccoli

Lobby pentru broccoli

Ruda apropiata a verzei si conopidei, broccoli nu se prea bucura nici de popularitatea si nici de simpatia acestora. Sinceri sa fim, aceasta crucifera nu este pe gustul multor persoane. Cu broccoli este asa: ori il iubesti, ori il urasti. Ca este una dintre cele mai sanatoase legume, asta trebuie insa sa recunoastem. Si sa apreciem faptul ca multe mamici il introduc in alimentatia copilului exact in perioada in care se formeaza gusturile, asa incat intre cei doi sa se lege un soi de amicitie care sa se pastreze in timp. Cat mai indelungat, daca nu cumva chiar definitiv.


Sarac in calorii (doar 34 de calorii la 100 de grame) dar foarte bogat in micronutrienti, broccoli ar trebui sa nu lipseasca din alimentatie, potrivit nutritionistilor. Pe cartea de vizita a acestei legume, la loc de cinste stau vitaminele (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9 C, E si K), sarurile minerale si glucidele, fibrele solubile si insolubile. Calciul, magneziul, sodiul, potasiul, zincul, acidul folic, seleniul, fierul, sulful, fosforul, acizii grasi Omega 3 si luteina sunt doar cateva dintre vedete. Motive sa fie introdus in alimentatie? Suficiente!

 Previne cancerul
Continand un fitonutrient numit sulforan, care are capacitatea de a distruge celulele canceroase si a opri inmultirea lor, broccoli reduce riscul de cancer gastric, de san, ovarian, de colon, prostata, vezica biliara sau al sangelui (leucemia).
Combate infectia cu Helycobacter pilori, cea care cauzeaza ulcerul gastric sau duodenal
Stimuleaza functia hepatica
Pastreaza inima sanatoasa
Multumita luteinei si vitaminelor B6 si B9, previne ingrosarea arterelor, scazand riscul de ateroscleroza. Iar unde nu este ateroscleroza, nici infarct miocardic sau accident vascular cerebral nu este.
Tine tensiunea arteriala in limite normale
Meritul acesta este in mod cert al magneziului si calciului continut de ocolita leguma…
Pastreaza sanatatea oaselor
Ca veni vorba despre calciu – caruia i se alatura si vitamina K -, broccoli ar trebui sa fie nelipsit din dieta persoanelor supuse riscului de a face osteoporoza.
Previne aparitia cataractei
Aveti incredere in antioxidantii continuti in doua portii de broccoli pe saptamana si riscul de cataracta va scadea cu 23%. Nu este un procent mare, dar nici de neglijat.

Stiai ca…
… broccoli este un imunostimulent natural? Sau ca previne constipatia datorita continutului de fibre?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *