Legumele gatite la aburi

Legumele gatite la aburi, dupa cum bine stiti, isi pastreaza valorile nutritive, culoarea, gustul, vitaminele si mineralele.  Aceasta metoda de gatire este folosita de asiatici, in bucatariile lor, de sute de ani tocmai datorita faptului ca mancarea este mai sanatoasa dar si mai gustoasa.

Gatitul la aburi reprezinta una dintre cele mai usoare metode de a prepara mancarea. Spre deosebire de fierbere sau prajire, legumele gatite la aburi isi pastreaza intacte aromele iar caloriile carnurilor astefel gatite scad foarte mult.

Acum gasiti pe piata o multitudine de aparate care prepara/gatesc la aburi. Daca insa, nu va permiteti unul puteti improviza un “steamer” cu o oala mare, o sita si un capac. Ideea e ca legumele sau carnurile ce urmeaza sa fie pregatite la aburi sa nu atinga apa clocotita din oala. Puteti gati astfel si pe aragaz dar si la cuptor.

Cu mici exceptii ( ciupercile spre exemplu) mai toate legumele pot fi gatite la aburi. Este de preferat sa le pastrati intregi si sa le taiati dupa. Atentie si cand le alegeti sa nu aiba imperfectiuni, gauri sau bucati stricate.

Dintre carnuri puiul si porcul se gatesc cel mai bine la aburi. Vita are nevoie de mai multa caldura ca sa se patrunda. Puteti gati de asemenea si peste sau fructe de mare. Pentru un gust mai bun, inlocuiti apa cu supa sau vin.

Un alt avantaj al gatitului la aburi este ca nu mai trebuie sa pazesti oala sau sa invarti in mancare in timp ce se prepara. Poti viziona un film sau relaxa cat timp e gata mancarea.

Legumele gatite la aburi au timpi diferiti de preparare. Acestia difera in functie de textura legumelor. Spre exemplu, morcovii, telina, sfecla rosie, cartofii, mazarea au nevoie de mai mult timp, pe cand conopida, broccoli, fasolea verde, spanacul sau andivele nu trebuie lasate mai mult de 10-20 de minute.

Mai jos va lasam timpii de gatire a celor mai des folosite legume:

Cartofi: 15-20 min, dovlecel: 5-8 min, conopida: 5-10 min, fasole: 6-10 min, morcovi: 12 min, praz: 5-8 min, sfecla: 10min, varza: 8-10 min, spanac: 3-5 min, pastarnac: 7-10 min, broccoli: 8-12 min. Sfatul nostru este sa alegeti legume care au timpi apropiati de gatire. In felul acesta evitati ca unele sa fie gatite si alte nu.

De asemenea, poti asezona legumele gatite la aburi cu sare, piper, cimbru, ulei de masline, oleaginoase prajite sau alte ierburi aromatice.

 

Fa o programare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *