Hidratarea si importanta acesteia asupra organismului

Tu ai verificat daca esti bine hidratat?!

Hidratarea si importanta acesteia asupra organismului. ”Suntem ceea ce mancam”, spune o vorba. Ei bine, suntem si ceea CE si CAT bem… Si ne referim la apa, care reprezinta cam 60% din greutatea corpului unui barbat adult si 50-55% din cea a unei femei.
Nu este exagerare si nici mit: un om poate supravietui fara hrana timp de cel mult opt saptamani, daca dispune de apa. Auzim frecvent ca pentru o viata sanatoasa ar trebui sa consumam minim doi litri de lichide pe zi. Chiar daca nu toti specialistii au cazut de acord asupra acestei cantitati, adevarul este ca hidratarea are o importanta majora pentru organism. De ce? Pentru ca deshidratarea atrage dupa sine o multime de probleme si in final, in formele ei severe, chiar poate ucide. Nu e gluma!

O hidratare deficitara afecteaza, in primul rand, rinichii. Apoi, un consum necorespunzator de apa poate afecta si inima, metabolismul (care incetineste), starea generala si chiar pielea.

Stiai ca…
… un consum redus de apa si un organism deshidratat incetinesc activitatea creierului, permitand si instalarea unei profunde stari de indispozitie si lipsa de concentrare?

Apa este cea care mentine temperatura corpului si participa activ atat la eliminarea deseurilor din organism cat si la lubrifierea articulatiilor. Este important sa bei apa (chiar si cand nu iti este sete!) pentru a o inlocui permanent pe cea pierduta prin urina, transpiratie (mai cu seama cei care fac efort fizic!), respiratie, varsaturi si diaree. Neinlocuirea face posibila deshidratarea, care, asa cum am subliniat ceva mai sus, poate fi fatala.
Semnele deshidratarii includ: urina inchisa la culoare, senzatia de gura uscata, stare de oboseala accentuata si somnolenta, durere de cap, lipsa lacrimilor, confuzie, ameteala, stare de lesin.

Nu exista o cantitate standard de apa pe care o persoana trebuie sa o bea zilnic, pentru ca tine si de nevoile fiecaruia. Un sportiv, de exemplu, va avea nevoie de o cantitate de apa mai mare decat o persoana care nu face miscare. Cu toate acestea, in principiu, intre 6 si 8 pahare de apa pe zi este o cantitate rezonabila. Iar daca acestora li se adauga consumul de supe, ciorbe, legume si fructe crude cu continut mare de apa, atunci hidratarea este satisfacatoare. Cantitatea si culoarea urinei vor fi cele care vor confirma sau infirma acest lucru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *